Innehållsförteckning:

Hur beräknar du PPC?
Hur beräknar du PPC?

Video: Hur beräknar du PPC?

Video: Hur beräknar du PPC?
Video: Was ist der perfekte Acos? Optimiere deine PPC Werbung mit diesem kostenlosen Tool - PPC Anleitung 2024, November
Anonim

Hur man beräknar rätt PPC-annonseringsbudget

  1. PPC reklam är en av de viktigaste moderna reklamtrenderna.
  2. PPC Budget = (Antal kunder / CR2) / CR1 * CPC.
  3. Antal kunder = (Intäkt / Försäljningsperiod) / Genomsnittligt försäljningsbelopp.
  4. Antal kunder = (10 000 / 2) / 1 000 = 5 kunder.
  5. PPC Budget = (5 / 0, 5) / 0, 01 * 0, 5 = 500 $.

Dessutom, hur mäter du PPC?

  1. Visningar – Antalet gånger din annons visades på en sökresultatsida.
  2. Klick – Antalet gånger någon klickade på dina annonser.
  3. Klickfrekvens (CTR) – Procentandelen klick dividerat med visningar.
  4. Kostnad – Den totala kostnaden för alla klick.

Man kan också fråga sig, hur mycket ska jag spendera på en PPC-kampanj? Generellt, hur mycket du borde spendera på Google Ads varierar mycket. Du kan spendera så lite som 50 USD per månad eller uppåt 10 000 USD eller mer. Hur mycket du hamnar utgifter beror på dina försäljningsmål, hur stort geografiskt område du riktar in dig på, sökvolym och branschens konkurrenskraft.

vad är en bra ROI för PPC?

Om du till exempel hade en vinst på 100 USD på dina annonser och du körde din PPC för 50 USD, skulle din formel vara (100-50)/50. Det visar sig vara 1, vilket, multiplicerat med 100, är din procentuella ROI: 100 %. Om du istället tjänade 200 USD på samma annonser, 200-50=150, 150/50=3, för 300% ROI.

Vad är PPC-mått?

De 9 viktigaste PPC-mått Klick: Antalet gånger en betald annons klickas. Kostnad per klick: Det genomsnittliga belopp som spenderas per klick. Klickfrekvens (CTR): Hur ofta din annons klickas på efter att ha setts. Kvalitetsresultat: Googles mätning av kvaliteten och relevansen av dina annonser, sökord och målsidor.

Rekommenderad: